کلایمر چیست؟

یکی از چالش های ساختمان های بلند، سدها، پله ها، سیلوها، مخازن نفت و سایر ساختمان های بلند، دسترسی به ارتفاع است. ارتفاع باعث می شود هنگام انجام فعالیت های مختلف از جمله نگهداری، نظافت، رنگ آمیزی و نمایش دسترسی به قسمت های مختلف فضای بیرونی این گونه ساختمان ها وجود ابزارهایی به نام کلایمر ضروری باشد. Climber روشی بسیار ارزان تر و ایمن تر از داربست است و لازمه تمام ساختمان های بلند است. کارفرمایان و پیمانکاران پروژه های مختلف می توانند با خرید کلایمر از شرکت ها و کارخانه های کوهنوردی مانند شرکت عمران داتام شما را همراهی کنند.

کلایمر چیست؟

برج ها و آسمان خراش های امروزی بسیار مرتفع هستند که حفظ محیط اطراف را بسیار دشوار می کند. یک دستگاه کوهنورد برای حل این مشکل اختراع شده است. بیش از صد سال است که از کوهنوردهای مکانیکی و الکتریکی برای دسترسی به محیط ساختمان‌های بلند، از جمله لوازم ضروری برای هر برج، سد، سیلو، مخزن نفت و سایر ساختمان‌های بلند بلند استفاده می‌شود. از کوهنوردها برای دسترسی به فضاهای پیرامونی سازه ها استفاده کنید

انواع کلایمر

کلایمر به طور کلی به دو نوع تقسیم می شوند:

  • کلایمر دستی (مکانیکی)
  • کلایمر برقی

هر نوع بالابر کاربردهای متفاوتی دارد اما به طور کلی به دلیل سهولت استفاده از بالابر برقی از این نوع بالابر بیشتر استفاده می شود. در ادامه با انواع این دستگاه ها که در اصل به دستگاه های تعویض داربست معروف هستند بیشتر آشنا می شویم.

کلایمر مکانیکی

بالابر مکانیکی یا دستی نوعی آسانسور ساده است که جایگزین داربستی می شود که سبد با دست در آن جابجا می شود. کارگران با چرخاندن وینچ متصل به سیم های بالابر، گیره را می چرخانند. با کمک نیروی دست و چرخاندن وینچ می توان کوهنورد را بالا و پایین کرد. کلایمر مکانیکی معمولاً توانایی حرکت عرضی به چپ و راست را ندارند و از طرفی سختی کار با آن ها امکان استفاده از آن ها را در ساختمان های بلند غیرممکن می کند. با این حال می توان از مدل های بزرگ برای ارتفاع کم یا دسترسی به طبقات محدود استفاده کرد و حتی می توان از کلایمرهای دستی بزرگ برای حمل وسایلی مانند دستگاه فوم بتن مشتری استفاده کرد.

کلایمر برقی

کلایمر برقی نوع دیگری از آسانسور است که جایگزین داربست برای حفظ نمای ساختمان های بلند می شود که با کمک سیستم الکتروموتور کار می کند. در این نوع کلایمر، یک سیستم موتور الکتریکی کار بالا و پایین بردن سبد را انجام می دهد و کارگران می توانند از کلیدهای مخصوص برای هدایت کوهنورد استفاده کنند. کارکردن کلایمرهای برقی معمولی بسیار ساده تر از کلایمرهای مکانیکی است و می توان آنها را در جهات مختلف هدایت کرد.




می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

    نظرات

    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: